Som Några av Er redan vet har jag en specerihylla med perstorpsplatta i mitt kök. Det Ni inte vet är att jag fick en specerihylla (Reda tror jag de kallas för) av min svägerska förra året. Då hon har börjat jobba som trädgårds- och vaktmästare i en hyresförening får hon se ett och annat som ska ut ur äldre lägenheter. När hon fick syn på att denna hylla skulle slängas frågade hon om hon inte kunde få den istället. Vilken tur att det finns snälla människor som tänker på det viset!
I facken satt det tillhörande "lådor" i plast och de har jag givetvis valt att behålla. Eftersom jag redan har en specerihylla i köket funderade jag på vad jag skulle göra med denna skönhet. Till slut bestämde jag mig för att dekorera den och använda den som förvaring i min scrapbooking hörna. Egentligen hatar jag när folk målar om eller gör om fina möbler eller inredningsdetaljer från 50-60-talet men jag chansade och gjorde det ändå.
Jag ångar inte att jag chansade. Den blev supersnygg och passar jättebra in i min hobbyhörna. Jag har inte hängt den på väggen utan den står in mot väggen på mitt hobbybord. Jag förvarar olika saker i den, som jag använder ofta när jag pysslar, både i lådorna och ovanpå hyllan. I botten av "lådorna" sitter det ett märke som berättar att de kommer från Skaraplast med nummer E-591.
Vad tycks? Lämna ett gärna en liten rad eller två.
5/6/2012 01:49:01 am

Jag tycker du gjorde rätt som chansade. De där plastiga hyllorna är väl sådär annars tycker jag - din blev kanonfin. :)

Reply
Clinen
5/6/2012 09:54:52 pm

Tack! =)

Reply
12/8/2012 05:30:35 am

Oj vad fin den blev! Såg en idag på loppis där ett par av lådorna saknades, annars hade det blivit ett köp. Fiffigt och ha pysselgrejer i den.

Reply

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    Clinen


    Det ska låta, lukta och kännas som det gjorde på 1950-1960-talet! 

    Clinens gamla blogg

    Arkiv

    May 2013
    July 2012
    June 2012
    May 2012

    Kategori

    All
    Allmänt
    Foto Från Förr
    Hemma Hos Clinen
    KläDer & Accesoarer
    Köket
    Loppis
    Projekt
    Samlingar