I helgen åkte vi upp till mina föräldrar i Blekinge utan att de visste om det. Det blev väldigt lyckat och vi hade det mysigt med bio, spel och givetvis söndagsloppis i Brunnsparken i Ronneby! Loppispengarna var egentligen slut eftersom jag valde att spendera dem till att resa upp och hälsa på föräldrarna men jag unnade mig att ta ut en liten peng ändå.
Hittade två nya långa saftskedar till min samling för 10 kronor.
Ett grytunderlägg för 5 kronor.
Ett kinaschack (eller kinaspel som vissa kallar det), som jag letat länge efter, för 10 kronor.
Sist men inte minst hittade jag ett litet skivställ från 1950-talet till mina singlar för 25 kronor.
Mamma hittade en sak till mig på vår lilla runda också men det får ni se i ett annat inlägg tillsammans med några saker som hon hittade till mig sist hon var iväg på loppis.
Jag är mycket nöjd med min mysiga helg och mina härliga fynd! Extra roligt när det blev så fint väder också. Kan det vara sommaren som är på ingång? Vågar Vi hoppas på det? Glöm inte att lämna ett litet spår när Ni tittar förbi!
21/5/2012 08:55:22 pm

jaha ny fin hemsida, härliga fynd.Trevligt

Reply
Clinen
21/5/2012 11:52:51 pm

Tackar!

Reply
21/5/2012 10:37:28 pm

Jag har flera olika grytunderlägg i samma stil som ditt, de är så snygga, jag funderar lite hur man skulle kunna ha dem framme så att de syns för nu ligger de bara i kastrullskåpet, synd.

Reply
Clinen
21/5/2012 11:54:14 pm

Lägg fram dem på köksbordet så kan alla se dem =) Så har jag gjort ibland. Sen kan man ha dem på väggen i en brickhållare om man känner för det. Där brukar jag ha mina när jag inte vill ha dem framme.

Reply
Ida
23/5/2012 07:12:17 am

Ser att du åter är i bloggtagen, lovely!! Du är så välkommen!

Reply
22/6/2012 08:41:01 pm

De där Singel/EP-ställen är ganska fina men totalt värdelösa arkivera med konvolutet på och utan de snygga konvoluten är det inte så skoj att arkivera vinyl, men man bör dock köpa när man ser ett :-)
Trevlig sida med Weebly som man sällan stöter på i bloggvärden!

Reply



Leave a Reply.

    Clinen


    Det ska låta, lukta och kännas som det gjorde på 1950-1960-talet! 

    Clinens gamla blogg

    Arkiv

    May 2013
    July 2012
    June 2012
    May 2012

    Kategori

    All
    Allmänt
    Foto Från Förr
    Hemma Hos Clinen
    KläDer & Accesoarer
    Köket
    Loppis
    Projekt
    Samlingar